Oleh TENGKU SUZANA RAJA HAMAT

WANITA walaupun sudah berusia tidak dihalang untuk tampil menawan dan berkeyakinan, apatah lagi jika sudah bergelar artis. Hidup yang menjual bakat, nama dan karya seni, mahu tidak mahu, soal paras rupa antara agenda utama.

Ini yang menjadi prinsip penerbit dan selebriti popular yang bernama Sheila Rusly, walaupun usia sudah mencecah angka 37 tahun, dia harus berusaha untuk terus tampil menawan.

Bukan semata-mata untuk kepuasan peribadi tetapi keyakinan diri yang lebih utama.

“Di samping cara hidup sihat, penggunaan produk kecantikan yang tepat juga sangat membantu. Berada dalam karier seni begini, saya kena jaga penampilan,” kata Sheila yang sangat terkesan dengan produk antikedut yang sedang digunakannya ketika ini.

Adakah Sheila takut dengan usia tua sehinggakan bersungguh-sungguh mengambil produk kosmetik untuk membuang segala kedut di wajahnya.

“Usia memang tidak dapat dihalang, buat macam mana sekalipun, ia tidak akan berkurang. Sebenarnya, tiada jalan pintas untuk kelihatan cantik dan muda.

“Dan sebagai artis, saya harus sentiasa kelihatan menarik dan keyakinan saya sekarang bertambah dengan penggunaan produk ini,” jelas Sheila.

Bertindak sebagai jurucakap, walaupun bukan duta produk secara rasmi, Sheila menganggap, ini peluangnya untuk berkongsi awet muda yang diperolehi dengan rakan-rakan artis yang lain.

“Saya dah dua bulan mencuba produk ini dan ia berkesan pada saya. Jadi, saya mahu kawan-kawan seperti Sofea Jane, Mas Idayu, Melissa Saila dan Sharifah Shahora turut mencuba dan merasai kesannya,” kata Sheila yag ditemui di Mid Valley, baru-baru ini.

Tidak ketinggalan, Emelda Rosnaida, Abby Abadi dan Dee Hasnan turut teruja mengikut jejak

SHEILA menunjukkan cara penggunaan produk antikedut ke wajah Sharifah Shahora.

Sheila untuk mengurangkan kedut-kedut pada wajah masing- masing.

“Kak Sheila, kaulah penyelamat hidupku,” luah kata Melissa sambil berseloroh.

“Masa remaja bermasalah dengan kulit berminyak, sekarang pula kulit makin mengecut. Saya memang pernah guna banyak produk kurangkan kedut sebelum ini, ada yang tidak berkesan dan ada berkesan tapi harganya pula yang buat saya tak tahan,” tambah aktres yang sedang sibuk menjayakan watak Norizan menerusi persembahan teater muzikal P. Ramlee The Musical ini penuh rasa lega.

Sambil menyokong pendapat Melissa, kata Sheila: “Nak buang kedut boleh tapi biarlah produk yang betul-betul halal dan tak memudaratkan.”

Sheila mahu JamalMenyentuh perkembangan lain, walaupun sudah bergelar hajah, Sheila terus aktif berlakon. Tambahan pula, JS Pictures, syarikat perkongsian dengan suaminya, Jinggo masih banyak perancangan untuk menghasilkan karya-karya bermutu sebagai satu bentuk pengisian kerohanian buat para penonton di Malaysia.

Baru selesai penggambaran siri, Ta’in 3T sebanyak 13 episod yang bakal disiarkan Ramadan nanti, Sheila dan Jinggo kini sedang dalam proses merealisasikan telemovie terbarunya, Hanya Aku yang mengisahkan kehidupan penghuni-penghuni di Rumah Pengasih.

“Telefilem yang dijadualkan siarannya pada hari raya puasa nanti ini akan menjadi lebih istimewa jika Jamal Abdillah sudi menerima lamaran saya. Dalam kepala saya, hanya ada nama dia dan perkara ini sudahpun dimaklumkan kepada pihak Rumah Pengasih.


ABBY ABADI (kiri), Emelda dan Shahora teruja dengan kesan serta-merta produk antikedut yang dicuba mereka.

“Secara peribadinya, saya tidak nampak ini satu masalah buat Jamal kerana saya percaya, dia sendiri mahu berkongsi erti kehidupannya dengan seluruh masyarakat,” kata Sheila yang telah mencuri perhatian ramai apabila drama lakonan dan terbitannya, Sebuah Ijtihad diangkat sebagai Drama Terbaik pada Anugerah Skrin 2007.

Selain nama besar seperti Jamal Abdillah, nama-nama lain yang dalam perhatian Sheila untuk projek hari rayanya ini adalah Que Haidar dan Fasha Sandha.

Tidak terhenti dengan agenda Ramadan dan hari raya, jelas ibu kepada dua cahaya mata ini, JS Pictures juga sedang membuat penelitian untuk menggarap semula kisah rakyat, Anak Buluh Betung untuk dijadikan drama bersiri.

Untuk siri ini kelak, nama Eman Manan dan Fizz Fairuz sudah bermain di fikiran Sheila.

BERSAMA teman-teman artis serta kakitangan Beautybank di Mid Valley baru-baru ini.

Katanya, jika produksi Indonesia berjaya mengkomersialkan kisah rakyat milik orang Melayu, Bawang Putih Bawang Merah sehingga menjadi kegilaan ramai, tidak mustahil Anak Buluh Betung juga boleh diangkat menjadi sebuah drama bersiri kontemporari yang berjaya.

“Kalau bukan kita yang mengangkat legenda kita, siapa lagi. Saya harap pendekatan dan kerja-kerja yang telah dihasilkan JS Pictures selama ini dan akan datang, sedikit sebanyak dapat memberi impak kepada bentuk tontonan semua,” jelas Sheila berkeyakinan.

Kosmo

1 Comment

  1. watieabdul

    ape nama prodak nye sheila rusly saua nak jugak tey

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *